Västerås

Helgen i Västerås var grym, är så glad att jag for!
 
I lördags var jag med och tävlade i rep-Power, hann göra alla rookiemisstag på en och samma dag haha! Men nu är det bortgjort och har lärt mig så sjukt mycket =)
Sammanfattning av tävlingen (alla grenarna var 80sek och man fick fördela tiden hur man ville,vila så mkt man ville):
Benböj: 19st godkända. De 5 första slog jag i vikterna i ställningen å fick börja om, sjukt irriterande att det var så tight! Så rätt många bortdömda men samtidigt har jag aldrig fått 19 godkända heller.
 
Dips: 24st godkända. Är nöjd med den här grenen, bara 1 bortdömd pga djupet. Helena dömde när jag körde dipsen så fick mycket positiv feedback. Nu är det bara fortsätta nöta.
 
Chins: 20 godkända. Här sken min orutin igenom haha, bromsade ner på typ alla?! Här måste man släppa ner så man inte ödsla kraft. Kom på mig i slutet och fick till tekniken. Men 20 godkända är bra, kom 2a på den här grenen =) Hon som vann är styrkelyftare och vann hela tävlingen!
 
Bänkpress med fötterna i luften: 27st godkända. Lite missnöjd, borde ha klarat några fler. Men spydde efter 7, svalde och fortsatte så med tanke på det är det ändå rätt bra. Har inte tränat bänk på flera veckor heller då det är övningen som är boven till min dåliga axel.
 
Bicepscurl: 17 (tro ja) godkända. 26-27kg curlade jag?! Aldrig ens tränat med den vikten, sjukt tungt men är väldigt nöjd med 17. Skulle dock ha vilat lite kortare tid och kanske hunnit klara några fler.
 
Nu vet jag inte om alla siffror blev rätt men totalt 107rep och det är nytt person bästa för mig =)
Slutade totalt på en 5e plats (8st tjejer var med). Totalt i Sverige: 10a av 26.
Inte så dåligt för att vara nybörjare!!!
Tyvärr är inte alla tjejer med på bilden, tjejen som kom 8a ville inte vara med.
Det tristaste med att åka själv: inga bilder!
Hittade några på en annan blogg =)
 

Kommentarer
Postat av: Emma Li

20 chins!! Sjukt bra :D Och allt det andra också såklart!! :)

Svar: tack =)
Ida

2013-10-07 @ 18:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0